close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מילים יכולות להרוג?

שי גפןכד אדר, תשעג06/03/2013

משהו חדש מתחיל. והכוונה הפעם לא לנפתלי בנט והבית היהודי, אלא למסע ההסתה חסר התקדים שמנהלים פוליטיקאים חרדים צרי אופק, מכיוון מאד מסוים.

תגיות:

משהו חדש מתחיל. והכוונה הפעם לא לנפתלי בנט והבית היהודי, אלא למסע ההסתה חסר התקדים שמנהלים פוליטיקאים חרדים צרי אופק, מכיוון מאד מסוים. כן, זה מאד כואב שהציבור החרדי לא בקואליציה. זה מאד מאכזב, בעיקר מתסכל אנשים שכבר בנו על חלוקת הג'ובים והכופתאות.

אבל צריך לזכור שהיו דברים לעולמים. לפני 4 שנים שיהדות התורה וש"ס התחברו לליברמן והליכוד וזרקו את כצל'ה ואורי אריאל לכל הרוחות, השאירו אותם 4 שנים לדמם במדבר האופוזיציוני. להזכירכם כצלה ואורי אריאל לא התקיפו את החרדים אלא עזרו וסייעו בכל הזדמנות.

ככה נוהגים אנשי תרבות ושיח. האיומים

"נחרים את מוצרי ההתנחלויות", "נזרוק אתכם מהבתים", "נביא התנתקות שנייה", רק מראה וחושף לפנינו מי הם אותם אנשים שבטח אין להם תורה ויראת שמים, אלא גם אלוקים בקרבם אין להם.

הציבור החרדי ברובו דוגל בעמדות ימניות כי גם הוא מספיק חכם להבין שמסירת השטחים יביא חורבן. הנה קחו לדוגמא, בתקופת הגירוש מגוש קטיף, החרדים היו מאד פאסיביים, אפילו על עצרת תפילה עיתון 'המודיע' סירב לפרסם מודעה ויתירה מכך אפילו מודעה של חברי מועצת גדולי התורה נגד ההתנתקות הם סרבו לפרסם בבחינת 'רבם דקרו'.

לא אשכח את המאמרים הארסיים ב'יתד' ובשאר השבועונים החרדיים, זה בעיה של ה"מיזרוחניקים" מי אמר להם ללכת לגור שם, הם כתבו. ואני שואל כתושב הדרום האם בגלל זה ש"זרקו את המיזרוחניקים" הטילים של החמאס פסחו על אשדוד אופקים וקריית מלאכי? האם בגלל שגרשו את מתיישבי גוש קטיף הטילים שנורים משם לא פוגעים בציבור החרדי? שכחנו את פגיעת הטיל בשכונת חב"ד בקרית מלאכי שהביא להרג של שלשה נפשות יקרות רק לפני 4 חודשים?

הסכמי אוסלו שש"ס נתנה את ידה לכך לא הביאו לאלפי הרוגים, ביניהם מבני הציבור החרדי? אתם רוצים התנתקות מיהודה ושומרון שיביאו את הטילים לתוככי היכלי הישיבות בבני ברק?

ובכלל נדמה לי שקרוב ל-200 אלף מתיישבים ביהודה, שומרון ועוטף ירושלים הם בני היהדות החרדית.

יש כאן מישהו שמנסה לעשות דה לגיטימציה להתיישבות. אלו אותם אנשים שבתקופת אוסלו מצצו את דמם של המתנחלים, וכעת מנסים להחזיר את הציבור החרדי 20 שנה אחורה. התסכולים שהם נושאים על גבם מהעבר ואי ההצלחה שלהם לאחרונה, ובדרך הם מנסים לשרוף את כל המועדון. אם אתם רוצים להצטרף לחגיגת השטנה הזאת שיערב לכם. אני לא ממליץ!

ולעצם הדברים. מי שסירב לשבת עם נפתלי בנט ועשה לו רצח אופי בצורה מכוערת ומזעזעת היו החרדים ועוד בערב הבחירות. בעוד שהליכוד עשה רצח אופי ל'בית היהודי' ונפתלי בנט במגזר החילוני, (והבריחו 5-6 מנדטים ללפיד) המפלגות החרדיות בגיבוי ובשיתוף פעולה מלא עם הליכוד הפכו את בנט לגוי ורפורמי בציבור שלנו. הכל בשביל רבע מנדט, ולבסוף גם לא הביאו הישגים.

בתקופת מערכת הבחירות פניתי מיוזמתי לתוקפי בנט והבית היהודי במגזר החרדי והימני, והזהרתי אותם מההשלכות הציבוריות לדבר החמור הזה, שעלול למוטט את גוש הימין-דתי. אבל יצר השלטון גבר על השכל הישר.

האח בנט לא תקף ולא השמיץ. יתירה מזו בצר לו הוא ביקש מהעסקנים החרדים ליצור חזית אחידה מול נתניהו אולם הוא נתקל במבטי בוז של פוליטיקאים ציניקנים, שעשו מיד את חשבון ה"קניידלעך" ולא את החשבון מה טוב לציבור הדתי.

אין לי אפילו צל צילו של ספק שבנט ואורי אריאל ישרתו את המגזר החרדי וידאגו לעולם התורה ולישיבות לא פחות טוב מהעסקנים החרדים. ואין לי ספק שבנט ואריאל רוצים לראות את המפלגות החרדיות יושבים לצידם בממשלה. אבל מי שלא רצה לראות את הבית היהודי גדול וחזק וקיבל את לפיד עם 19 מנדטים שלא יצעק "אני יתום", כמשל המפורסם על מי שהרג את אביו והתחיל ליילל שהוא יתום. והשאר היסטוריה.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה